Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • (071) 576 35 80
  • E-mailadres info@basisschooldevink.nl
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Onderwijsaanbod
    • Didactisch handelen
    • Pedagogisch klimaat
    • Onderwijsbehoeften
    • Burgerschapsonderwijs
    • Kwaliteitsoordeel
    • Team
    • Vacatures
    • Vertrouwenspersoon
    • Bestuur
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Onze partners
    • Samen naar school klas
  • Praktische info
    • School- en gymtijden
    • Vakanties en vrije dagen
    • Ziek melden
    • Verlof aanvragen
    • Aanmelden nieuwe leerlingen
    • Overblijven
    • Ouderbijdrage
    • Schoolarts
    • Schoolgids
  • Beleid
    • Schoolplan
    • Schoolondersteuningsprofiel
    • Ondersteuning
    • Sociaal Veiligheidsplan
    • Klachtenprocedure
    • Huiswerkbeleid
    • Rekenbeleid
  • Documenten
  • Privacy
  • Contact

Rekenbeleid

Opbrengstgericht onderwijs
Talentontwikkeling en ondersteuning
Veilig en gezond
Samen met ouders/verzorgers en kind

Rekenbeleid en tafeldiploma

Wij streven naar goede rekenresultaten voor al onze leerlingen. Daarnaast vinden wij het ook belangrijk dat onze leerlingen vertrouwen hebben in eigen kunnen én plezier hebben in rekenen. Meer vertrouwen in de eigen rekenvaardigheid hangt namelijk samen met hogere rekenprestaties. Voorwaarde hiervoor is een gestructureerde en gedragen organisatie en inrichting van het rekenonderwijs. Dit doen wij met/door:

  • een rekenaanbod in een doorgaande leerlijn rekenen van groep 1 t/m 8;
  • het ontwikkelen van rekeninzicht én rekenvaardigheden (waaronder automatiseren) van leerlingen;
  • ruim voldoende rekentijd op het rooster;
  • moderne en effectieve rekendidactieken (o.a. gevarieerde werkvormen zoals spellen, coöperatieve werkvormen en bewegend leren en aandacht voor taal in de rekenles);
  • de inzet van bewezen effectieve en inspirerende materialen en hulpmiddelen;
  • vroegtijdige signalering van mogelijke rekenproblemen;
  • rekenonderwijs dat tegemoetkomt aan de onderwijsbehoeften van alle leerlingen;
  • een gedifferentieerd rekenaanbod voor zowel sterke als zwakke rekenaars gericht op haalbare doelen;
  • extra ondersteuning of uitdaging voor die leerlingen die dat nodig hebben;
  • continue reflectie op het rekenonderwijs (op school-, groeps- en leerlingniveau) die is gebaseerd op een systematische analyse van leerresultaten;
  • goed toegeruste leerkrachten die aansprekend en uitdagend rekenonderwijs bieden.

Tafeldiploma

Goed kunnen rekenen is belangrijk; voor nu én voor later. De tafels van vermenigvuldiging (keersommen) en de deeltafels gebruiken de kinderen tijdens de rekenlessen en ook in dagelijkse situaties. Als kinderen de tafels uit hun hoofd kennen, gaat het rekenen sneller én maken ze minder fouten.

Om de kinderen op de Vink te stimuleren de (deel-)tafels te leren én te blijven oefenen, kunnen zij hun tafeldiploma halen. Er zijn streefniveaus voor alle groepen; per behaald streefniveau verdient een kind een ster. Bij vijf sterren behalen de kinderen hun tafeldiploma. Kinderen halen de sterren in hun eigen tempo. Herkansen mag altijd.

Tafeldiploma's op de Vink:

Tafeldiploma

 

Uw kind aanmelden

Overblijven

Social Schools

Onze school Missie en visie Onderwijsaanbod Didactisch handelen Pedagogisch klimaat Onderwijsbehoeften Burgerschapsonderwijs Kwaliteitsoordeel Team Vacatures Vertrouwenspersoon Bestuur Medezeggenschapsraad Ouderraad Onze partners Samen naar school klas
Praktische info School- en gymtijden Vakanties en vrije dagen Ziek melden Verlof aanvragen Aanmelden nieuwe leerlingen Overblijven Ouderbijdrage Schoolarts Schoolgids
Beleid Schoolplan Schoolondersteuningsprofiel Ondersteuning Sociaal Veiligheidsplan Klachtenprocedure Huiswerkbeleid Rekenbeleid
Documenten
Privacy
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools