Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • (071) 576 35 80
  • E-mail info@basisschooldevink.nl
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Onderwijsaanbod
    • Didactisch handelen
    • Pedagogisch klimaat
    • Onderwijsbehoeften
    • Burgerschapsonderwijs
    • Kwaliteitsoordeel
    • Team
    • Vacatures
    • Vertrouwenspersoon
    • Bestuur
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudervereniging
    • Onze partners
    • Samen naar school klas
  • Praktische info
    • School- en gymtijden
    • Vakanties en vrije dagen
    • Ziek melden
    • Verlof aanvragen
    • Aanmelden nieuwe leerlingen
    • Overblijven
    • Ouderbijdrage
    • Schoolarts
    • Schoolgids
    • Nieuwsbrieven
  • Beleid
    • Schoolplan
    • Schoolondersteuningsprofiel
    • Remedial teaching en plusgroepen
    • Sociaal Veiligheidsplan
    • Klachtenprocedure
    • Huiswerkbeleid
    • Rekenbeleid
  • Documenten
  • Privacy
  • Contact

Klachtenprocedure

Opbrengstgericht onderwijs
Talentontwikkeling en ondersteuning
Veilig en gezond
Samen met ouders/verzorgers en kind

De procedures voor klachten

Overal waar mensen samenwerken, kunnen fouten worden gemaakt. Mocht er ondanks onze inspanningen op de Vink iets misgaan, dan kunt u ons hierop aanspreken. We gaan ervan uit dat u met een klacht eerst naar de betrokkene gaat. Als dit niet tot een oplossing leidt, dan kunt u een klacht indienen bij de directeur. Als ook dit niet tot een oplossing leidt, dan kunt u een klacht indienen bij het bestuur.

Mocht u op deze manier nog geen oplossing hebben gevonden, dan kunt u gebruik maken van de klachtenregeling. De vertrouwenspersoon van onze school is Maaike Alkemade. Bij haar kunt u altijd terecht om, vertrouwelijk, een klacht te bespreken.

De vertrouwenspersoon vervult op de Vink een spilfunctie in het bevorderen en borgen van de (sociale) veiligheid op school. Ze is het aanspreekpunt voor leerlingen, ouders en collega's die ontevreden zijn over school. Samen zoeken zij naar een oplossing voor het probleem. Ook geeft de vertrouwenspersoon gevraagd én ongevraagd advies over het (sociaal) veiligheidsbeleid. Daarnaast organiseert de vertrouwenspersoon preventieve activiteiten gericht op het voorkomen van ongewenst gedrag. 

Indien nodig kan de vertrouwenspersoon u doorverwijzen naar de externe vertrouwenspersoon van de GGD. Die bespreekt vertrouwelijk uw klacht met u en ondersteunt u bij eventuele verdere stappen. De externe vertrouwenspersoon is te bereiken via GGD Hollands Midden: externevertrouwenspersoon@ggdhm.nl

In het uiterste geval kunt u de klacht officieel indienen bij de Stichting Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs (GCBO), waarbij de Vink is aangesloten. GCBO is een samenwerkingsverband van alle landelijke klachten-, beroeps-, bezwaren- en geschillencommissies ingesteld door het katholiek, protestants-christelijk, algemeen bijzonder en gereformeerd onderwijs op grond van de wet en/of de cao's.

Op de website www.gcbo.nl kunt u terecht voor informatie over de GCBO, de (klachten)procedure, de samenstelling van de commissies, de wet- en regelgeving en jurispredentie.

Reglement van de klachtencommissie:

Reglement klachtencommissies GCBO

 

 

Uw kind aanmelden

Onze missie en visie

Overblijven

Social Schools

Onze school Missie en visie Onderwijsaanbod Didactisch handelen Pedagogisch klimaat Onderwijsbehoeften Burgerschapsonderwijs Kwaliteitsoordeel Team Vacatures Vertrouwenspersoon Bestuur Medezeggenschapsraad Oudervereniging Onze partners Samen naar school klas
Praktische info School- en gymtijden Vakanties en vrije dagen Ziek melden Verlof aanvragen Aanmelden nieuwe leerlingen Overblijven Ouderbijdrage Schoolarts Schoolgids Nieuwsbrieven
Beleid Schoolplan Schoolondersteuningsprofiel Remedial teaching en plusgroepen Sociaal Veiligheidsplan Klachtenprocedure Huiswerkbeleid Rekenbeleid
Documenten
Privacy
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools