Tekstgrootte
Wij streven naar goede rekenresultaten voor al onze leerlingen. Daarnaast vinden wij het ook belangrijk dat onze leerlingen vertrouwen hebben in eigen kunnen én plezier hebben in rekenen. Meer vertrouwen in de eigen rekenvaardigheid hangt namelijk samen met hogere rekenprestaties. Voorwaarde hiervoor is een gestructureerde en gedragen organisatie en inrichting van het rekenonderwijs. Dit doen wij met/door:
Goed kunnen rekenen is belangrijk; voor nu én voor later. De tafels van vermenigvuldiging (keersommen) en de deeltafels gebruiken de kinderen tijdens de rekenlessen en ook in dagelijkse situaties. Als kinderen de tafels uit hun hoofd kennen, gaat het rekenen sneller én maken ze minder fouten.
Om de kinderen op de Vink te stimuleren de (deel-)tafels te leren én te blijven oefenen, kunnen zij hun tafeldiploma halen. Er zijn streefniveaus voor alle groepen; per behaald streefniveau verdient een kind een ster. Bij vijf sterren behalen de kinderen hun tafeldiploma. Kinderen halen de sterren in hun eigen tempo. Herkansen mag altijd.
Tafeldiploma's op de Vink: